Język angielski

W naszym przedszkolu zajęcia jęz. angielskiego to nie tylko nauka, ale i świetna zabawa.

Dlaczego małe dzieci, a nawet niemowlęta powinny się uczyć angielskiego?

Badania dowiodły, że mózg człowieka osiąga pełny rozwój przed siódmym rokiem życia. W pierwszych sześciu latach przyswajamy mnóstwo faktów oraz informacji, które następnie przechowujemy w pamięci.
Na rozwój mózgu dziecka można wpłynąć poprzez dostarczanie mu odpowiednich informacji. Proces przyswajania języka jest niezwykle złożony, a mimo to dziecko bez trudu opanowuje jeden bądź więcej języków przed ukończeniem trzeciego roku życia, a nawet wcześniej.
Uczenie się języka obcego w młodym wieku rozwija drogi w korze słuchowej mózgu dziecka i silnie stymuluje rozwój ogólnej inteligencji, wpływa też bardzo korzystnie na dzieci opóźnione w rozwoju oraz dzieci autystyczne.
Im młodsze dziecko, tym łatwiej i bardziej naturalnie przychodzi mu przyswajanie języka obcego. Z wiekiem coraz trudniej o dobry akcent, poprawność gramatyczną oraz swobodę posługiwania się językiem właściwą jego rodzimym użytkownikom.

Nauka angielskiego we wczesnych latach dzieciństwa sprawi, że dziecko polubi ten język. Łatwiej też będzie mu odnieść sukces podczas szkolnych lekcji angielskiego.

Uczenie się angielskiego w Kidi to wielka przyjemność dla dziecka – przygoda dająca ogromną radość. Radość ta może też stać się udziałem rodziców, którzy obserwują postępy swoich pociech, a ze swymi najmłodszymi latoroślami czynnie uczestniczą w zajęciach!
Czy uczenie niemowląt języka obcego ma w ogóle sens? Przecież one jeszcze nie potrafią mówić nawet własnym językiem ojczystym.

Oczywiście, że ma sens! Niemowlę, które słyszy dwa języki, będzie wzrastało rozumiejąc je oba. Zdarza się, że niemowlę wzrasta słysząc trzy lub cztery języki wokół siebie i rozumie je wszystkie. Doświadczenie pokazuje, że rozróżnianie języków nie sprawia dzieciom trudności. Uczenie się różnych języków we wczesnym wieku zwiększa zdolności umysłowe dziecka.

Czy mogę również uczyć własne dziecko?

Dziecko powinno uczęszczać na zajęcia prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli, którzy wiedzą, jak pracować z dziećmi, by te polubiły język, świetnie się bawiły i osiągały wspaniałe efekty. Poza tym nauka w grupie, z rówieśnikami, sprzyja komunikowaniu się dzieci ze sobą – dzieci dużo korzystają uczestnicząc we wspólnych grach i zabawach, często się naśladują, dzięki czemu przyswajanie języka odbywa się bardziej naturalnie.

Czy są jakieś szczególne wskazówki dla rodziców, których dzieci uczą się angielskiego?

Tak. Oto kilka najważniejszych:
NIE naciskaj dziecka, żeby mówiło po angielsku. NIE zmuszaj go do tego. Ono samo zacznie mówić, gdy będzie do tego gotowe. Niektóre dzieci zaczynają mówić już po pierwszych zajęciach, innym potrzeba więcej czasu.
NIE testuj swego dziecka. Jeżeli już musisz je sprawdzić, zrób to tak, by nie wiedziało, że to test. W przeciwnym razie dziecko może specjalnie na przekór udzielić nieprawidłowej odpowiedzi.
NIE poprawiaj akcentu swej pociechy, nawet jeśli myli dźwięki. Wierz w swoje dziecko!
Chwal swe dziecko jak najwięcej, zwłaszcza gdy na to zasługuje!

Jak wyglądają zajęcia angielskiego w KIDI?

Zajęcia z przedszkolakami wyglądają inaczej, niż ze starszymi dziećmi. U małego dziecka trudno o dłuższą koncentrację uwagi, dlatego na każdych zajęciach jest dużo ćwiczeń aktywizujących i ruchu (metoda TPR: reagowanie ruchem na polecenia nauczyciela), jest dużo pracy na dywanie, zabawy, nauki piosenek. Lektorzy bazują na naturalnym sposobie przyswajania języka, tak, jak dzieje się to z językiem ojczystym, kiedy to dziecko zaczyna uczyć się własnego języka w dniu urodzin.

Początkowo dziecko słyszy wyrazy, ale ich nie rozumie. Stopniowo rodzice pomagają mu uchwycić znaczenie już przyswojonych dźwięków, po czym ściskają je, całują i chwalą za każdym razem, gdy wypowie jakieś słowo lub wykaże zrozumienie.

Naśladujemy ten naturalny proces, nauczając języka angielskiego w taki sposób, w jaki dziecko poznaje język ojczysty. Na zajęciach angielskiego lektor mówi wyłącznie po angielsku. Dziecko wielokrotnie słyszy słowa, zwroty nie próbując ich do końca zrozumieć. Po pewnym czasie okazuje się, że dźwięki, słowa oraz struktury zdaniowe języka są dziecku znajome. Następnie dziecko poznaje znaczenie poznanych i przyswojonych już dźwięków i stara się je stosować. Starsze dzieci łączą to z nauką czytania i pisania. Pracujemy w niewielkich (5-8 osób) grupach

Jakie są kwalifikacje nauczycieli w naszym przedszkolu?

Nasi nauczyciele cechują się bardzo dobrą znajomością języka angielskiego oraz właściwym podejściem do dzieci. To osoby, które lubią pracować na dywanie, zniżając się do poziomu dziecka, to osoby kreatywne, wykorzystujące gry i zabawę w swojej pracy.

Nasze sukcesy!

Memory – school supplies

Ćwiczymy konwersacje w parach w trakcie gry w memory. :)

„Three llittle pigs” – gra planszowa :)

Tydzień muzyczny w przedszkolu KIDI rozpoczęliśmy od inscenizacji wiersza pt.: „Zaczarowany fortepian” poznaliśmy życiorys Fryderyka Chopina oraz jego słynne kompozycje. Bawiliśmy się w kompozytorów, graliśmy na instrumentach perkusyjnych. Tworzyliśmy wodną muzykę niekonwencjonalną, w basenie słuchaliśmy odgłosów chlupania i pluskania wody .Przy muzyce klasycznej tańczyliśmy ze wstęgami interpretując ruchem ciche i głośne dźwięki. Wykonaliśmy muzyczne obrazy do utworu „Polka” Johanna Straussa.

Wild animals

Dziś do przedszkola zawitały dzikie zwierzęta, a to wszystko za sprawą 3-latków oraz 4-latków, którzy poznali je na zajęciach języka angielskiego. :)

When I grow up, I’m gonna be

W tym tygodniu starszaki poznały różne zawody w języku angielskim. Wiemy jak wygląda i co robi nauczyciel, lekarz, stomatolog, pilot, kucharz, piekarz, aktor, piłkarz, policjant i fryzjer. Graliśmy w grę Yes/No, podczas której musieliśmy stanąć po odpowiedniej stronie sznurka. Następnie każdy z nas prezentował wybrany zawód w kalamburach. Może spróbujecie odgadnąć co pokazały dzieci ? :) Na zakończenie zajęć każdy losował przebranie i nazywał swój zawód. :)